music Player goes here
[ ]
GPZ







✿ LINK 1
✹ LINK 2
✖ LINK 3
☂ LINK 4
✈ LINK 5
+
+

raya yang malang ON Thursday, 1 September 2011 AT Thursday, September 01, 2011
assalamualaikum ?


hai.hai my blog !
ape khabar ?
`SE.HA.RA.AI`


sedar tak sedar  dah pun masuk SYAWAL yang ke-4 kan ?
tapi mood raye tahun nie still tak ade !aduhaiii !
dah lah raye tak best nasib malang pulak menimpa 3 hari berturut-turut bak kate pepatah `sudahlah jatuh, ditimpe tangga lagi` !
aishhh, parah dibuatnye !
korang nak tahu ape terjadi ?


raye 1 :(baju raye tak siap !)
==> macam biase lah, raye pertama keluarge kite akan berkumpul di rumah nenek kite. cume tahun nie pergi sendiri naik moto sebab kereta muatan sudah penuh. al-maklumlah adik ramaikan !
ahhahhh~
sudah habis babak tangis-menangis di pagi hari raya tibalah pulak mase bersurai menuju ke destinasi masing-masing.
haaa,,
kite pon naik la moto dengan adik nak balik rumah (malas nak pergi raye),
sedang syok menDRIVE 
tibe-tibe pulak moto tu macam  melayang-layang (seram sejuk dibuatnye). kite pon berhentilah di tepi jalan dengan berbaju kurung kau !
belek-belek tayar , tengok-tengok bocor !
mak aihhhhhh !
dah lah hari raye,
mane pulak ade kedai moto yang bukak kan ?
rase macam nak tanam je moto tu dalam semak tau !
`memang tak malu la kan`
menolak moto tu dengan baju kurung di tepi JALAN RAYE sambil disaksikan pengguna-pengguna jalan raya yang lain!
tapi,
selamat ade helmet yang boleh mengCOVERkan mukeku.
hahahhhh~


raye ke 2 :
(bosan gile !)
 ==> raye ke 2 nie memang tak pegi mane-mane la !
moto tak de !
terperap jelah kat rumah.
tapi,
tibe-tibe adik kite ajak pergi rawang (bosan sangat kot).
so,
dengan berat hati pergi jugak lah dengan menaiki bas (dah lame jugak ta naik tu).
harap-harap bas tak penuh !
~
ALHAMDULILLAH !
memang tak penoh pon,
kamilah orang pertama naik bas ari tuh (orang semua raye memang la kosong kan ?).
tapi,
bus stop seterusnye ramai gile orang !
dah lah ramai, semua BANGLE (banggla) plak tu.
dalam bas tu kami jeh melayu + perempuan tao !
aishhhh,,
takot dibuatnye !=.=!
tapi selamat jugaklah tibe ke destinasi.
~
sampai-sampai suram jeh kawasan rawang, kedai pun banyak tutup
pulak tuh.
(memanglah suram + tutup raye ke-2, yang kau pergi merayau tu apehal !)
hadoooooii,
pegilah KFC (sedap sehingga jilat jari kaki wok).
dalam pukul 5 camtuh kiteorang pun carilah bas nak balik.
dah jumpe bas kiteorang naiklah, tapi kene diri la pulak.
tak kesahlahkan, asal boleh balik !
tapi yang buat kami bengang, bas tuh dah lah penuh (tapi belum macam ti sardin lagilah). die angkat lagi orang jadi tin sardin.
YA ALLAH korang akan rase nak keluar jeh dari
bas tuh tao.
sebabnye dah lah ramai BANGLE + INDON, bau keti pulak tuh.
dah tuh dorang boleh lagi memekak-mekak + main tolak-tolak.
dah tau sempit duduk la diam-diam.
da kena marah pon tak paham bahase !
pelik betul dong !
~
tapi sebelum keluar bas tu kite ade pesan dekat uncle bas tu :-
gdah: uncle ! lepas nie jangan angkat orang lagi ! sudah macam tin sardin !
uncle bas : oke-oke !  SELAMAT HARI RAYA ! bubye~
p/s*mungkin kali terakhir naik bas

raye ke 3 :
==>
lagi sekali terpaksa naik bas !
sebab kena betulkan moto yang ade di rumah nenek.
kedai moto dah mula bukak.

raye ke 4 :
==>harap-harap hari ini dan seterusnya akan berjalan lancar tanpa sebarang dugaan yang berat ==`
aaaaaminnnn.


0 CHEONSA